vitezovi….

 

Još jedan vikend kao stvoren za bjeg u prirodu. Ovaj put nije bilo teško pronaći odredište. Jedna od mojih frendica radi u Zelini u muzeju i zvala me da je i ove godine u Sv.Heleni viteški turnir koji organizira djelomično ona i tako je pala odluka da se zaputimo put Sv. Helene.

Bili smo tamo prošle godine i bilo nam je super. Ogromna livada, bilo je tu i šatora, a vrtio se vol na ražnju, pokoje prase a i janko nije bio zapostavljen. Bilo je štandova na kojima su se prezentirali stari zanati, izrada torbi, opanaka, mačeva, a ono što mi najviše privuče pažnju su kolači i to oni prastari. Zljevana sa koprivom, tome nikako ne mogu odoljeti.

Na jednom mjestu su se prodavali mačevi, i to izrađeni od dva komada drveta povezani izolir trakom, cijena 25,00 kn, i koliko je god djece bilo tamo svako je lamatalo mačem. Frajer je napravio promet samo taki, u Konščinskoj (ulica u Zagrebu u kojoj su dučani) smo mogli dobiti 5 komada za tu cijenu, ali to nebi bilo to. Pošto je mač još na životu, ajd ove godine jedan trošak manje.

 

Za one koji neznaju kao doći do tamo a imaju želju evo i male karte, naime ako se ide iz smjera Zagreba autoputom prema Varaždinu kod petlje gdje se cesta odvaja za Vrbovec skida se dole i prelazi na drugu stranu. Sa autoputa se vidi crkvica, ali ne i livada koja je s druge strane brijega, tako da se mora proći kroz selo da bi se došlo do nje.

Prošle godine je put bio lijepo označen strelicama koje su vodile na odredište, tako da nije bio nikakav problem za pronaći.

 

 

Naše standadrdno društvance danas se upućuje sa klincima tamo, ako bude kao prošle godine biti će super, a ako samo bude i upola kao onda, opet super.

Što se tiće povijesnih podataka sama bitka kod Sv. Helene predstavlja jednu od značajnijih pobjeda Hrvata nad turskim osvajačima, a odigrala se 19. kolovoza 1557. godine na ravnici uz rijeku Lonju podno Sv. Helene. U toj bici je hrvatska vojska predvođena kapetanom Ivanom Lenkovićem pobijedila nadmoćnu tursku vojsku i natjerala je u bijeg.

Obzirom da sam kao što znate ostala bez slikica na kompu (plavuša koja nije snimila na cd) poslužiti ću se slikicama koje sam skinula sa neta, kako bi dobili koliko toliko nekakvu sliku o tom događanju, tj Viteškom turniru.

      

Nadam se da su vas slikice barem malo zaintrigirale. Sam turnir traje 2 dana tj danas i sutra, ukoliko netko od vas odluči skratiti slobodno vrijeme na taj način , evo i programa događanja, pa možda pronađete nešto zanimljivo i za sebe. Nama se prošle godine svidjelo, djeci je bilo nezagoravno, i nema pogovora o tome da nejdemo i ove godine.

 

subota, 17. svibnja 2008.
14:00
Početak programa (počinje sajam starih obrta, streličarska radionica, kovnica novca, viteški tabor sa srednjevjekovnom kuhinjom, dječje viteške igre, konjanički tabor, sokolarstvo i ostalo)
15:00
Svečani mimohod viteških skupina i njihovo predstavljanje (oko 200 vitezova, dama, paževa, vojnika, itd.)
15:30
Dječje kazalište lutaka
16:00
Viteški turnir za nagradu grofova Zrinskih, vlasnika Sv. Helene
17:00
Čudesni okusi srednjevjekovne kuhinje
17:30
Dječje kazalište lutaka
18:00
Opsada grada sa bojnim napravama (katapult, balista, trebuše, ovan), te bitka vitezova (sudjeluje više viteških skupina iz Hrvatske i inozemstva)
19:00
"Prevareni grof" –  povijesni igrokaz
20:30
Žongleri, zabavljači, gutači vatre
21:00
Noćna opsada grada, gađanje vatrenim strijelama i vatrenim kuglama, noćna borba vitezova za stari grad Zrinskih
22:00
Zabavni program – ”Kužiš stari moj”

 

nedjelja, 18. svibnja 2008.
10:00
Početak programa (počinje sajam starih obrta, streličarska radionica, srednjevjekovna kuhinja, dječje viteške igre, konjanički tabor, sokolarstvo i ostalo)
11:00
Prikaz života u viteškom taboru.

Čudesni okusi srednjevjekovne kuhinje

11:30
Dječje kazalište lutaka
12:00
Opsada grada sa bojnim napravama te bitka vitezova
14:00
Viteški turnir za nagradu grofova Zrinskih, vlasnika Sv. Helene
15:00
Nastup kulturno-umjetničkih društava
16:00
Prikazi života u srednjevjekovnom taboru
17:00
Opsada grada sa bojnim napravama te bitka vitezova
18:00
Zabavni program

 

P.S puno je događanja svuda okolo, ovo je samo mali prijedlog od moje strane…..

O autoru vesnam1

pitaj što te zanima
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

13 odgovora na vitezovi….

  1. Vesna napisao:

    aaaa onda znam i koji je 😉

  2. marko napisao:

    heeeeeeeejj, baš mi je neki dan jedna stranka rekla da sudjeluje na ovom "viteškom turniru"…

  3. Vesna napisao:

    večinu vremena proveli tamo

  4. Gradski napisao:

    ja, da sam išo, bi radio u šatoru…

  5. Vesna napisao:

    toliko i nama otrpilike treba da dođemo do tamo
     
    nina, bilo nam je lijepo, a bit će i ove godine

  6. nina napisao:

    ne vjeruj danajcima ni kad darove donose.
    vidim, bilo ti lijepo.

  7. Aquarius napisao:

    Nije mi daleko Sv. Helena,- baš tu "petlju" kod sv.Helene sam između ostalih i ja nasipao šudrom kad se radila autocesta,to je bilo kad sam bio prof. vozač… ali neće me bit na tom turniru… A za 45 min. bi bio tamo…  :(((
    UŽIVAJTE…
     

  8. Vesna napisao:

    klincima je zanimljivo, a nama starijima nekako zanimljiviji šator..

  9. Never napisao:

    …to mora da je jako zanimljivo….maloprije dok sam se vozikala autom sam slušala o tome na radiu….uživaj i za nas….i dan je prekrasan….

  10. Vesna napisao:

    ajde Tanja pakiraj stvarčice i uskači
     
    znamo bili tamo

  11. Unknown napisao:

    …zgodno..
    …sličan turnir se događa i u 6 mj. u Stubici…
     

  12. Tanja napisao:

    ja bi bila ova zadnja divljakuša s mačem!! ;)))

  13. Tanja napisao:

    ti boukca!! ovo bi bilo neš za mene!! Vesnaaaaaa, ajd me opet u gepek, please, please!! :)))))

Odgovori

