što si….

Kćer se žalila svom ocu na težak život i rekla kako ne zna vise kako da se suprotstavi životnim problemima i teškoćama, kako nema više snage za borbu; jer čim riješi jedan problem, već je pred njom drugi i teži od prethodnog.
Njen otac, koji bijaše kuhar po zanimanju, odveo ju je u kuhinju. Uzeo je tri lonca, napunio ih vodom i stavio ih na vatru. Za kratko vrijeme voda u posudama počela je ključati. U prvi lonac je stavio mrkvu, u drugi jaje, a u treći nekoliko zrna kave, zatim ih je ostavio da se kuhaju neko vrijeme.
Kćer se nije mogla strpjeti, jer nije znala što njen otac tim postupkom želi reći i dokazati.
Otac je isključio štednjak, pa je izvadio mrkvu iz vode i stavio je u posudu, a isto je učinio sa jajetom i kavom. Pogledao je kćer i upitao: "Što vidiš?"
– "Vidim mrkvu, jaje i zrno kave", odgovorila je.
Zatražio je od nje da opipa mrkvu i osjetila je kako je mrkva jako meka i krhka. Onda je zatražio da oguli jaje i vidjela je da je ono tvrdo i skuhano. Rekao joj je da pomiriše kavu, a ona se nasmiješila kad je osjetila njen bogati miris.
-"Ali sta sve ovo treba značiti"?, upitala je začuđeno.
-"Znaj, kćeri moja, da su i mrkva i jaje i kava prošli kroz isto stanje, boreći se sa istim neprijateljem -‘ključalom vodom’, ali se svaki od njih suprotstavio na različit način.
Mrkva je bila tvrda i jaka, ali je vrlo brzo omekšala i oslabila u ključaloj vodi.
Jaje je čuvala njegova jaka ljuska, ali ne zadugo i ono se skuhalo u vreloj vodi i promijenilo iz tekućeg u tvrdo stanje.
Dok je kava sasvim drugačija. Njeno zrno je ostalo isto, naprotiv – ona je uspjela promijeniti vodu! A ti??
Da li si mrkva koja je naizgled jaka, ali, čim naiđeš na manje prepreke i teškoće, oslabiš i gubiš snagu?
Ili si jaje mekog srca koje, kad naiđe na probleme, postaje jako. Tvoja ljuska (vanjski izgled) se ne mijenja, ali se mijenja tvoja unutrašnjost tako da tvoje srce postaje tvrdo, jako i gorko?
Ili si zrno kave koje izmjeni vrelu vodu (a ona je izvor bola) tako sto je čini ukusnom i daje joj lijep miris. Ako si kao zrno kave, ti svoju okolinu činiš boljom, vrednijom, ti teškoću sebi olakšavaš tako da ona bude olakšanje umjesto teškoće i problema, brige i tuge.
Razmisli, kćeri moja, kako ćeš se suočiti sa svim problemima i teškoćama ovoga svijeta??"

Da li si ti mrkva, jaje ili zrno kave?

O autoru vesnam1

pitaj što te zanima
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

8 odgovora na što si….

  1. edisa napisao:

    ne odgovorih ti ja sinoć , zaboravila sam ,a sad se ne osjećam isto…

  2. nina napisao:

    ja sam voda

  3. Vesna napisao:

    ria najteže je biti objektivan, ali i kad ti ta "voda" kaže kako te doživljava… onda se opet zamisliš i tražiš razloge zašto tako misli

  4. Vesna napisao:

    malo razmišljanja  da te razbudi
    najbolje će biti kad izađu iz konca ha ha ha

  5. ria napisao:

    Istini za volju, ja mislim da nitko od nas ne može biti dovoljno objektivan. Bilo bi dobro kada bi naši bližnji rekli što oni misle. Mislim da bismo se onda svi zamislili nad neočekivanim odgovorima. Naravno da bi htjeli biti kava. Ali da li nas "voda" tako doživljava… Ne bih rekla.

  6. edisa napisao:

    Joj što me ovako rano baciš u razmišljanje, sada ću cijeli dan da razmišljam o trima važnim namirnicama , jednu sam već popila (ali je ne svarih još) drugu ću za doručak da skuham a prvu u ručak da isjeckam , tak da ti se javim  večeras sa izvještajem kako im je u istom loncu…

  7. Vesna napisao:

    ja sm došla do zaključka da se trudim biti kava, ali ono jaje ponekad nadjača…
    a možda je krivo posuđe, nije Zepter

  8. Never napisao:

    ja sam vjerojatno svoja kombinacija….kava u ljusci jajeta….pročitala sam nekoliko puta i ne mogu se baš svrstati u samo jednu skupinu….

Odgovori

