mala matura..

Posljednjih dana nanizalo mi se toliko sranja na poslu da su se dani odužili u beskonačnost. Kao da je netko jednim krivim brojem otvorio cijelu Pandorinu kutiju i samo su stvari iskakale iz nje jedna po jedna…nikako predahnuti niti minuta..no to je sad valjda iza mene. Ono što se usput pojavilo je i teta u vrtiću. Jedan broj vas je ovdje iz prosvjetarskih voda, ne nužno odgajatelja, ali… u čemu je problem. Dakle kao što znate (ili većina zna) u vrtiću na jednu grupu dolaze dvije tete, i kako to već biva dijete uvijek voli više jednu nego drugu. Jedna od njih nikada nema nikakvog prigovora na njegovo ponašanje, a druga ko navijena. Istina…. je negdje u sredini. Svjesna sam činjenice da moje dijete nije zlato i da je malo tvrdoglavo stvorenje.. samo.. da li je kako kaže teta to već sad problem i treba li ga sasjeći u korijenu ili je to način na koji dijete provodi svoj način razmišljanja i time razvije svoje "Ja".

Konkretno o čemu se radi. Dobili su zadatak da nacrtaju nekakve krugove..(sve u svrhu predškolskog odgoja) na što je dijete izjavilo da je to glupo tj. reklo teti da je to što trebaju napraviti glupo i nije rješavao test, već se digao i otišao igrati s ostatkom djece koja ne spadaju u predškolsku grupu. Kad sam pogledala o kakvom testu je riječ moram priznati da sam rekla isto. Ovo je totalna nebuloza…no da li je djetetu dozvoljeno da kaže što misli i time uvijek ispadne neposlušan, a odraslima se isto to tolerira. Treba li dijete na osnovu riječi tete kazniti za njegovo ponašanje. Pita li su uopće netko tko sastavlja sve te radne listove kako dječji mozak funkcionira i jesu li svi ti zadatci uopće njima zanimljivi. Sjećam se kada sam kretala u školu jedva da sam znala napisati svoje ime, još i sad imam negdje iz zdravstvenog kartona sa sistematskog kod upisa u školu nekakav crtež na kojem je nacrtana djevojčica i potpisano sa Vesna..od toga slovo "E i S" napisano naopačke pa eto opet sam naučila i čitati i pisati kao i svi ostali… geometrijski likovi bili su mi totalna enigma u toj dobi…kocka i pravokutnik…hmmm, a danas kad kreće u prvi razred maltene treba iz vrtića izaći s malom maturom.

Pretjerujem…da..ne…možda… mada kao da mi je kamenćić u cipeli i nemam mira dok ga ne istresem, tako i sad istresla iz sebe na papir što mi palo na pamet, vidi vraga papiru ni traga, moderna vremena.. istresla se na tastaturu…

O autoru vesnam1

pitaj što te zanima
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

14 odgovora na mala matura..

  1. Vesna napisao:

    mislila sam na tete u vrtiću, mada i vama u srednjoj je teško biti odgajatelj kad dobijete formirane manje više odgojene ili neodgojene ličnosti
     
    prije da ćeš ti nego oni
     
    postigli su dobar kompromis
     
    za sada

  2. edisa napisao:

    ja imam najmanju brigu

  3. Zlatko napisao:

    Tete bi se trebale spustiti na razinu te male djece i pokušati dokučiti njihovo razmišljanje i zatim kroz igru uvesti neke stvari kao ona te krugove, sjećam se moje Čerice upravo ove kojaje u bolnici kad je učiteljici u prvom razredu, baš za te rugove rekla pa zar vi neznate nacrtati nešto ljepše i bolje nego nekakve krugove, jer njoj je to bilo glupo i dosadno jer ih je znala crtati puno ranije, a zatim ju je učiteljica upitala pa što bih ti da crtamo ona je zahtjevala životinje, šume uglavnom prirodu u kojoj postoji kroz te crteže puno više krugova i drugih pravokutnih linija kroz recimo crtanje mostiča ,šumarske kučice, osmatračnice itd. i to je učiteljica prihvatila a djeca odradila i više nego odlično.Znači nekad treba poslušati djecu i uvažiti njihiva mišljenja.
    Zato kažem da se treba spustiti koji put na dječiju razinu.
    Puno pozdrava Zlatko.

  4. nina napisao:

    sve to je pis of kejkpubertet treba preživit, to ja kažemak moji ne pobjegnu tada od doma, ja ziher budem

  5. Kapljica napisao:

    ja svojima ne dajem često zadaće, jer ih ne pišu, pošto to roditelji ne znaju umjesto njih napraviti.. Greška roditelja: pišu djeci zadaće u prvom razredu a onda šize kad im se to više u višim razredima ne da. Greška ministarstva obrazovanja: HNOS. Greška Vesne: svi iz prosvetarskih voda su nužno i odgajatelji. Osim ako si mislila isključivo na tete u vrtiću. S kojima se nikad ne bih mijenjala.

  6. Adrijana napisao:

    ..malo ću se nadovezati…ak nije greda…moj sin ide u 7. razred,kćerka u 5. i lektiru obrađuju u školi na satu sa prof. ,dakle to ipak ovisi o učitelju,oni samo moraju pročitati, zapišu samo najbitnije doma,što me oduševilo,nema onog mukotrpnog pisanja lektire i izmišljanja tople vode,a ona ih na satu ispita..i to je super,nema nikakvog grupnog rada…plakate rade često,ali moji klinci to vole,mogu se na taj način kreativno izraziti i pokupiti dobru ocjenu…
    …to sve očito ovisi od profe do profe odnosno od škole do škole…ja jako malo djeci pomažem u radu,naravno ako zašteka tu sam,ali u biti sve rade sami…i to mi je ok…ja samo gledam i nadzirem…hehehehehhe…

  7. Vesna napisao:

    samo ti ožeži Ria, što na umu to na drumu

  8. ria napisao:

    Sorry, Vesna, nije mjesto za moju osobnu raspravu, ali moram reći Ruži da su dečki odbili raditi plakat, glupo im je. Pa ti dokaži grupi 12-godišnjaka…I zato i jesam bijesna, jer lektira je važna ocijena i ne bi trebao biti grupni rad. I ljuta sam što malo tko hoće raditi grupne radove u školi, uvijek to ostave nama mamama. Mater mu, tko je plaćen za to? Profesori ili ja? Meni je već pun k…. svih nastavnika i profesora koji stalno imaju neku zadaću za roditelje.
    Te donesite plodove za Dane zahvalnosti, dizano tijesto za Dane kruha (neke i naglase: NE kupovne!), poklončić koji razmjenjuju u razredu za Božić (pa to bude ponekad i pod vjeronaukom i pod satom razr.zajednice), izrada maske za karneval da bude kao ostatak razreda, nešto za Valentinovo, možda Uskrs… Grupni radovi, plakati za bolju ocijenu, eksperimenti iz prirode, bla-bla… A ja ih, Bogu hvala, imam dvoje i svatko svoje traži…
    Čim učiteljica/razrednica kaže: Ako neka mama ima slobodnog vremena, mogla bi… ja bih je, majke mi, ugrizla k\’o bijesni pas.

  9. Vesna napisao:

    velika djeca velika briga
    jutro..

  10. Adrijana napisao:

    …sve su ti to čari roditeljstva…uživaj..hehehehhe…znaš kako se kaže…mala djeca mala briga…..
    …jutrooo

  11. Vesna napisao:

    pokušavam se naviknuti na to, i znam da je ovo tek uvod u sve što me čeka, no izgurati ćemo mi to već nekako.
     
    Ružo sve je to točno što navodiš, i sama teta je rekla da na taj način uče motoriku i uopće držati olovku u ruci kako spada…samo kako ih je 30 u grupi, pola će na jesen u školu, pola ih ostaje u vrtiću, i možeš si misliti koliko je uopće polovica njih skoncentrirana na to što rade kad se ostatak igra oko njih. Vjedujem da je način pristupa obavljanju takvih zadataka i tekako bitan, i da bi kroz igru puno više postigli. Kao što sam i napisala dvije su tete, i kod starije nema nikakvih problema, stvarno joj skidam kapu što se tiće metodike i načina na koji postiže da ih sluša…a mlađoj (mada nije niti ona loša) očigledno nedostaje ta dugogodišnja praksa

  12. Never napisao:

    možda vam nisam baš pomogla , ali i ja sam mama osnovnoškolaca , pa sve gledam s dvije strane….i povremeno me iznenade gluposti s kojima se suočavam , a mogu si misliti koliko su tek klinci zbunjeni….

  13. Never napisao:

    Vesna , crtanje krugova , trokuta , crta i crtica ima za svrhu vježbanja motorike ,je glupo ,ali i korisno u toj dobi…sve je više djece sa jako lošom motorikom ruke…..alternativa krugovima su mogle biti i raznorazne lopte ili baloni……a na teti je da dijete privoli da to napravi….ne prisili , već privoli….ja osobno volim djecu koja imaju svoje mišljenje i znaju ga izreći, ali znam da nekim kolegicama to smeta….a ova teta može samo navesti dijete da mrzi školu prije nego je počeo ići u prvi razred…..potpuno si u pravu što si revoltirana….teta bi malo trebala razmisliti o svojim metodama…..meni osobno nema goreg kada mi djeca dođu u prvi razred i počnem raditi nešto iz programa prvog razreda , a oni kažu da su to radili u vrtiću….prestrašno i meni unaprijed upropašteni sati…..Ria , grupni rad bi u pravilu trebalo prakticirati u školi , a individualni , eventualno u paru  kod kuće ….osim kada se radi o nekom istraživanju ,što lektira nije…..pokušaj sugerirati da naprave neki plakat ili strip….jednostavnije je……al na žalost i tu treba pomoć roditelja……

  14. ria napisao:

    Bit će toga još, navikni se. Ja muku mučim s lektirom koja treba biti grupni rad, ali ne rade u školi, nego neka se mame bagaju doma s petoricom predpubertetlija kojima hormoni rade prekovremeno. Danas je sin proveo 2,5 h u tuđoj kući, nisu napravili apsolutno ništa, 2 od 5 nisu ni knjigu vidjeli, on jedini imao bar neki materijal kojeg su odbacili. Napravit će oni nešto u power pointu, osim činjenice da ni jedan ne zna raditi u power pointu… bla-bla… Šta bih ja danas imala toj profesorici za reći, ne bi pas maslom poliz\’o.

Odgovori

