muzej…

Da li je netko čuo za Tiflološki muzej? Ja danas čula prvi put da takav muzej postoji kod nas u Zagrebu. Reklo bi se da sam sve ove godine živjela u mraku ili ti neznanju. Klinci su danas s vrtićom bili u tom muzeju. Dijete je puno dojmova. Najviše ga se dojmila tzv tamna soba. U toj sobi bili su u potpunom mraku i rukama su opipavali pojedine stvari kao što su grah.. brašno, jabuke.. slušali su zvukove u mraku i povezivali ih sa određenim stvarima… Rekao je da ga je bilo malo strah jer nije ništa vidio..i da je držao tetu čvrsto za ruku… Teta im je rekla da ima ljudi koji žive u mraku i da samo rukama mogu vidjeti..nikako mu to nije bilo jasno… kako ljudi mogu tako u mraku vidjeti. Pokušao je kod kuće hodati zatvorenih očiju i pomoću ruku opipavati stvari oko njega.. i na kraju je zaključio da se to nikako ne može i da on neće gledati rukama kad može očima… Ne znam što bi rekla…i nitko ne zna što mu nosi sutra samo se nadam da nikada neće saznati kako je to ustvari gledati rukama…

Pretražila sam net..i evo par sitnica koje sam našla o tom muzeju..možda će nekoga zanimati i ako mu se pruži prilika posjetiti ga.. Naziv potječe od grčkih riječi typhlos (slijep) i logos (govor, misao). Ovaj neobičan muzej prikuplja, proučava i dokumentira građu vezanu uz invaliditetne osobe. Naglasak je na osobama s oštećenjem vida kojima je u sklopu muzeja omogućeno da se umjetnički izraze; međusobno izmjene iskustva a zajednici da postane tolerantnija i upozna se s atipičnim životima koji su ovim osobama svakodnevnica na koju nisu imali pravo izbora. Ovaj muzej otvoren je 1953. godine i jedan je od rijetkih tog tipa u Europi. Muzej sadrži tzv Tamnu sobu koja je zapravo simulator života slijepih osoba. Osobama s invaliditetom omogućen je taktilni doživljaj skulptura; tu su taktilne trake i crteži; legende na Brailleovom pismu i još brojne zanimljivosti. Mnoge izložbe organiziraju upravo samouki slijepi kipari i akademski umjetnici. Opus sadrži i knjižnicu skupa s arhivom koja je u potpunosti prilagođena osobama s invaliditetom. Muzej je imao tri stalna postava od kojih je zadnji ukinut 1991. godine pa je tako posljednjih sedamnaest godina imao samo povremene izložbe. No, 24.1. ove godine muzej je ponovno otvoren i ima svoj stalni postav. Muzej je moderno uređen i otvoren svima.

 

Adresa: Draškovićeva 80/II Otvoren za posjete: pon,uto,sri,pet 10-17, čet 10-20 h

Nadam se da nam niti ovo neće nikada zatrebati…ali nije na odmet baciti pogled na znakove rukama…i tko zna probati ih svladati.. jer možda..nekada zatreba…

O autoru vesnam1

pitaj što te zanima
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

17 odgovora na muzej…

  1. nina napisao:

    ja znam reći volim teali neću

  2. Vesna napisao:

    Ria svaka ti čast jedina si primjetila..tamna soba je ta koja simulira život sljepih osoba, a oni savršeno čuju…dok se doljnja slika odnosi na osobe sa poteškočama u govoru i sa ošečenjem sluha, a iste savršeno vide…ćista petica

  3. ria napisao:

    Čula sam da većina Njujorčana nikada zapravo nije vidjela Kip slobode. To što ti nisi našla jedan muzej…
    Sad opet ja moram biti seronjica. Čekam da netko nešto primjeti, ali ništa. Te znakove koriste gluhonijemi, a slijepi sasvim dobro čuju. Ne?

  4. Vesna napisao:

    sad bi ja trebala barem znati kako se "kaže" molim…ali ne znam
     
    vrijedi
     
    ti si Kala izgleda jedina čula za taj muzej negdje iz medija a ne od djece

  5. Kala napisao:

    Gledala sam jednom reportazu o tom muzeju, pa sam eto tako saznala, inace sigurno ni ja ne bi znala, obecajem si da cu ga uskoro posjetiti! A ovu sliku sa znakovima sam si sacuvala, nikad se ne zna… Super post sve u svemu! Pozdrav!🙂

  6. Nada napisao:

    Stvarno eto od tebe prvi put čujem za taj muzej….A ovo s rukama vrijedi pokušat..

  7. TOPIK napisao:

    ja sam zapamtila da se hvala "kaže" tako da prstima ruke dotakneš bradu i onda ruku odmakneš od brade.

  8. Adrijana napisao:

    ..a čuj,vrtić..škola…čine čuda ponekad…

  9. Vesna napisao:

    eto Adrijana ispada da su djeca, silom prilike osvještenija od nas odraslih
     
    lady čini mi se zanimljiv.. i vjerujem da ću se zaletiti s malim kad se pruži prilika

  10. Lady DI napisao:

    nikada nisam čula za takav tip muzeja, al pretpostavljam da je jako zanimljiv! trebalo bi ga ić posjetiti!

  11. Adrijana napisao:

    …i moja su djeca bila u muzeju …pa tako znam za njega…ja nažalost nisam,što ne znači da neću…

  12. Vesna napisao:

    eto zlatko djete me potaklo na ovaj unos..kao i na 50% drugih
     
    nisam niti ja Ružo zato me iznenadilo da tako nešto postoji
     
     

  13. Never napisao:

    nisam imala pojma da ovakav muzej postoji….probala sam slagati i riječi…nije baš jednostavno……

  14. Zlatko napisao:

    Bravo Vesna ovo je jako ljepo od tebe zbilja dugo nisam naletio na ovakav sadržaj i drago mi je da se netko
    sjetio pa makar i djeca bila potcaj za to jer zaista je teško tim sljepim osobama živjeti u vjećnome mraku,
    imao sam priliku ovdje kod mene u gradu poznavati takve dvije osobe, i to je bilo u stvari teško vidjeti
    a kamal i živjeti tako u mraku zaista se ti ljudi pate. i trebo bi tko god može posjetiti muzej u Draškovićevoj
    da vidi bar na tren kako je biti u mraku.
    Pozdrav.

  15. Jitanek napisao:

    ja sam naučila neke riječi i kada ih naučiš to ide jako brzo

  16. Vesna napisao:

    ja sam probala slagati riječi…i prsti mi se popleli a traje cijelu vječnost

  17. Jitanek napisao:

    Jako interesantno, ove znakove i neka slova znam i jako si zanimljiva kada pokušavaš reči jednu riječ. Ali eto nedaj bože da nam ikada zatreba.

Odgovori

