29.11.

Prije jedno 30-ek godina, kao i polovica vas, izrekla i ja onu zakletvu o poštenju i odanosti, obučena u plavi šosić, bjelu košuljicu, sa crvenom maramom oko vrata i plavom kapom na glavi….da ne spominjem bijele štrample i crne cipelice. To je kao bio nekakav kodeks oblačenja tadašnjih pionira, a sama riječ imala je kao nekakvo značenje P=pošten, I=iskren, O=odan, N=nepokolebljiv, I=istinoljubiv, R=radišan. Cijela ta parada odvijala se na 29.11. ili ti tadašnji Dan Republike. Nama klincima je bilo super jer nije bilo škole..a to što si postao pionir bili je kao nešto normalno, sastavni dio polaska u školu.

 

 

 to je bilo to famozno pionirsko obećanje koje smo učili napamet i ponavljali ko papige svi u jedan glas..

 

 

 

 

 

 

 

a ovu Alkinu pjesmu sam pronašla sad i nasmijala se..

 

 

O autoru vesnam1

pitaj što te zanima
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

12 odgovora na 29.11.

  1. Never napisao:

    Samo mi ovo pada na pamet……Kažu da je s one strane sad noću toj zemlji, kažu, ponoć će proći da je Johnny skinuo svoj stari jeansa ovdje budi se danOblačim na sebe isti taj jeans i za Johnnya dižem ruku u visspavaj Johnny, neka te ne plaši mrakmi isti dišemo zrakNikada se nismo susreli mikilometri su nas djelilial smo uvijek isto mislili miDa mi smo svi jeans generacijai mi smo sad najveća nacijai mi smo i istok i zapad i jugmi smo tovariš, mister i drugOblačim na sebe stari blue jeansi za tebe dižem ruku u visspavaj mirno, neka te ne plaši mrakmi isti dišemo zrakNikada se nismo susreli mi…

  2. Gradski napisao:

    ne dirajte mi tekovine revolucije

  3. Vesna napisao:

    za tebe ništa čudno, aj bar nisi pala sa kruške
     
    ja sam pjevala u školskom zboru..a repertuar se nije sigurno zazlikovao
     
    a ria tih preobučenih koliko god hoćeš, mjenjaju stavove kako vjetar puše, ništa novo
     
    nisi ništa porpustila
     
    tebe je dakle kačilo još
     
    a bilo je , ali svako vrijeme nosi svoje tako i ti pioniri
     
    e Zlatko kute su bile zakon, nije bilo ti nemaš ja imam, svi so lili isti….a marke..ne sjećam se da sam znala uopće što je kakva marka,  nismo bili time opterečeni
     
    ha ha ha topik sad si me sjetila da negdje imam tu knjigu, mama je davnih dana kupila i t mislim da je u dva dijela
     
    ja sma išla u recitatorsku, folklor i zbor

  4. kimi napisao:

    Da kada slušaš te pjesmice i obecanja zvuči smješno,ali ja i danas se dobro sijećam te marame i kape,tako sam bila ponosna,djeca su bilapristojnija….kako kaže Zlatko,imali smo besplatne sekcije po školama(muzička,likovna,dramska…..)
    Slažem se bilo je časno živjeti s Titom!!

  5. TOPIK napisao:

    bilo je časno živjeti s Titom

  6. Zlatko napisao:

    da bilo je to davno i siječam se dobro tih marama i kapa sa zvijezdom i plavih kuta u školi to i nije bilo loše svi su bili jednaki i nisu se takmičili tko će nositi beneton ili već neku drugu robnu marku.
    i mogu vam samo reći da je onoda komunikacija bila usmjerena 99% usmeno što je bilo za razliku od danas pohvalno gdje djeca danas komuniciraju iskljućivo putem sms, i neta. i u ono vrjeme ljudi su bili daleko pristojniji i djeca su poštivali starije nije se ovoliko psovalo i vrjeđalo kao danas. znali smo se i igrati i zabaviti zaplesati kultura je u općem smislu bila na zavidnoj razini spram danas.
    tako da vam kažem da su tada djeca bila puno bolja negoli danas kao i odrasli i meni i mojoj familiji nitko nijeniti onda branijo ići u crkvu i na vjeronauk išao sam tada kao i moji više nego danas jer onda su išli vijernici u crkve a oni što danas sijede u prvim redovima su vikali Kakav Bog, kakva Crkva.
    toliko od mene moje dame pozdrav i do tipkanja.

  7. Kala napisao:

    Nisam bila u pionirima, i kad gledam to sve na tvu, slusam sa strane zvuci mi kao neki brainwash te sve pjesmice i obecanja.

  8. Jitanek napisao:

    ajme ha ha ha ha kada se sjetim, ja sam bila zadnja generacija pionira……

  9. Nada napisao:

    Ne spadam u tu generaciju pionira ,to me izostavilo,da sam krenula godinu ranije u prvi to bi me hvatalo..

  10. ria napisao:

    Bijah prva generacija bez Tita. Buu-ha-buu. A i zakletve se drugačije sjećam:
    Danas kada postajem pionir, dajem časnu pionirsku riječ, da ću marljivo učiti i raditi, poštivati roditelje i starije i biti vjeran i iskren drug, koji drži datu riječ.
    A bila sam i predsjednica Socijalističke omladine u školi, pa su me nastavnici svako malo vukli na stranu i rekli da su čuli kako idem u crkvu i da to nije u redu za jednu predsjednicu, koja treba biti primjer i to sve…  Rekla sam im da si slobodno uzmu svoj mandat i nađu nekog politički pogodnijeg, jer Crkve se neću radi njih ostaviti. Sad većina dotičnih sjedi u crkvi i pruža mi "mir s tobom" pod Misom.

  11. Adrijana napisao:

    …hehehehehehe
    …pioniri maleni…mi smo vojska prava…svakog dana rastemo ko zelena trava…
    …smrt fašizmu,a sloboda narodu…i mene će moja mati pionirom zvati…..tralalala…lalala…tralalala…tralalalala…lalalala….
    …ajme kad je to bilo…hehehehe…a dok sam išla u osnovnjak imala sam neki bend a zvao se crveni makovi…hahahahah…repertoar ti ne moram govoriti….naslov benda je dovoljan…nisam se toga sjetila godinama,sve do sada…heheheheheh

  12. nina napisao:

    ja sam u primanju imala nos ko tajson jer sam pala sa onog metalnog sranja za klofanje tepiha, koje ima svaki iole pošten novozagrebački neboder

Odgovori

