Dvijetisućepetsto i malo više razloga…

Evo Ria ulovila sam vremena  i sabrala sve lagano i pokušati ću staviti na papir kratki  rezime o jučerašnjem sastanku.. i tome što se desilo jučer.. onaj kome se ne da čitati ne mora, a onome kome se da nek čita. Ovo je napisano isključivo sa zato jer je Ria to tražila.. ha ha ha, a nipošto da bih se nekome žalila ili opravdavala za svoje postupke ili nedaj Bože da bi žalila zbog nečega… dakle…priča ide nekako ovako.. i ne pokušavajte to napraviti kod kuće ili na poslu, ako niste 100% sigurni da vam je svejedno i da se možete s tim nositi… ;-))))))
 
Dan je započeo kao i svaki drugi do sada.. jutarnjom kavicom u obližnjem kafiću. Ispijala se na terasi uz dim cigareta, jer eto naše vlasti uvele zabranu pušenja u zatvorenim prostorijama (to što zbog njih svi lagano pušimo i veće stvari – nema veze). Što se tiče radnog rana .. ma i on je započeo uobičajeno uz organizaciju poslova, po sistemu ti –to, ja –to, ona- to i tako sve negdje od 11, kada je grospička najavila sastanak. Skupili se mi kod nje u sobi..i dotična krenula sa monologom, i to od Poncije i Pilata. Započela je sa krizom u svijetu, preko krize u državi, krize u vladi… preko toga da je sve više ljudi na burzi.. preko toga da su sretni oni koji imaju posao uz kakvu takvu plaću… Nakon jedno pola sata uvoda dotakla se i naše firme… i krenula o tome kako treba smanjiti troškove.. kako su se poslovi smanjili.. kako ćemo se morati širiti na vanjska tržišta.. i u duhu smanjenja troškova ona će morati preuzeti teret na sebe i krenuti na put i to ni manje ni više u Dubai (roleta mi je pala na oći, a ona voda koju sam zamislila da držim u ustima nije mi dala da išta komentiram). Odužilo se to trabunjanje na nekih sat vremena i došla je do zaključka da će sa svakom od nas ponoosob razgovarati o rezanju troškova. Došla ja prva ne red. Krenula je naravno od plaće (od čeg bi drugog).  «Znate i sami kakva je eto situacija, i da je svugdje smanjuju plaće, ali eto ljudi su sretni da rade i da je uopće dobiju pa kakva god ona bila. Pa tako sam eto odlučila i ja vama , mada nije mi to lako, smanjiti plaću. (Moš mislit kak ti nije lako, al  mislim si ajd seri dalje da vidim dokle ćeš). Osim plaće, morati ću ukinuti i naknadu za prijevoz, za putne troškove, topli obrok. Pa eto vi sada imate plaću 5000,00. (mislim si imala sam 6000,00 al si mi već skinula za 1000 plus sve to što si nabrojala došla je i do 7500,00 – 8000,00 zavisi kako koji mjesec ) pa će vama biti smanjena za 30%. (Računam ja u glavi 30% to je nekih 1500,00 kad to oduzmeš od 5000,00 dobiješ 3500,00, uredu masa ljudi radi  za taj iznos, pa i za puno manje). Eto nadam se da će se do kraja godine situacija malo smiriti, pa bi vam opet vratila plaću na staro, a do tada očekujem od vas da mi budete podrška i da nastavite raditi. Pa eto to bi bilo to ukratko možete se vratiti na radno mjesto, jer eto sreća pa ga imate. I da, da ne zaboravim smanjenje ide od plaće za prošli mjesec, znači ovu sad što trebate dobiti.» Izraz lica dok je to iznosila bio je… kako Ria da ti to opišem.. znaš onaj kad nešto sereš i znaš da sereš i čovjeka ne možeš gledati u oči nego samo lutaš pogledom okolo, a u rukama premećeš nešto, pa sve ispadne da ti je žao što je tako.. E sad slijedi moj monolog (pošto ne volim upadati u riječ nego uvijek pustim da se prosere do kraja) koji kad mi nešto nije pravo uvijek krene zvukom kao da ti je nešto u grlu pa sad nastojiš to ne progutati nego onako istjerati iz grla.. « Da li je to sve što ste htjeli reći u svrhu smanjenja troškova?» Dobila ja potvrdan odgovor.. «Dobro, sada ću ja iznijeti svoju teoriju i način smanjenja. Ovako… što se tiče smanjenja za troškove prijevoza, putnih i naknade za hranu, ajde to mi je prihvatljivo smanjenje, … što se tiče smanjenja plaće od 30% posto, to mi nikako nije prihvatljivo i evo ja sam odlučila da ću taj iznos smanjiti za ukupno 100%, tj drugim riječima bilo mi je drago raditi, ali dajem otkaz .» Izrekla sam to bez puno razmišljanja što ću i kako dalje. «Što ste rekli» pita. «Dajem otkaz» ponovim ja njoj. A faca Ria ko semafor, sad je crvena sad je ko krpa..a oči razrogačila ko Crvenkapica kad je vidjela vuka.. «Pa nemojte tako, pa znate kako je teško biti bez posla, koliko je ljudi na burzi, dajte prespavajte pa mi recite sutra što ste odlučili». Gledam ja u nju i slušam… « Dakle obzirom da ih je toliko puno, neće vam biti problem pronaći nekoga tko će raditi… evo to vam je moja konačna odluka, ne moram prespavati da bi odlučila drugačije, dakle od danas mjesec dana to bi bilo negdje početak 6 mjeseca , obzirom da imam pravo na godišnji iskoristiti ću i njega. Vi vidite što ćete i kako čete.» Digla sam se sa stolice, lijepo je pozdravila i izašla sa smiješkom van iz kancelarije… došla do svoje i sjela na stolicu..kad zvoni telefon, javim se ja kad opet ona «Možete doći malo do mene?»… mislim si kaj sad hoćeš i odem ja tamo da vidim kaj je sad… Otvorim vrata, uđem , ona blijeda ko krpa, pije vodu .. pitam je što je bilo… i krene ona ..» Pa mislim da ste malo preburno reagirali, dajte da se pokušamo dogovoriti nekako, a i što će vam suprug reći da ste samo tako dali otkaz.» Sad sam ja blenula ko ovca u nju i ne vjerujem što sam čula, no ajd nastojala sam ne prasnuti u smijeh, nego joj odgovoriti. «Mislim da se nemamo što pokušavati dogovoriti, ostajem pri svom, a ovo drugo što ste rekli pravit ću se da nisam čula. Ako je to sve, idem dalje napraviti što sam naumila za danas i izašla sam iz sobe. Došla mi je kolegica kasnije i pita da što sam napravila grospički da se sva trese i pije praksitene..  «Nikaj kaj bi joj napravila, samo sam dala otkaz, a kad nešto započne mora se znati nositi sa posljedicama».. e sad je i kolegica ostala zbunjena da sam nakon 5 godina provedenih ovdje samo tako dala otkaz…
 
Zašto sam tako odreagirala… činjenica je da masa ljudi kako sam već i napisala radi za 3500,00 i manje (možda ćete misliti da sam neskromna i nezahvalna) i ne kažem da ne bi i ja radila ili da neću raditi za te novce neki drugi posao, ali ne ovaj. Znate da mi je posao vezan uz financije, i da sam odgovorna za masu stvari, što za bilancu, što za završni, što za sto i jedan izvještaj i obračun koji izlazi iz firme…  i jednostavno ne želim svoje znanje prodavati u bescijenje.. bez obzira kolika bila kriza i koliko ljudi bilo bez posla..
 
P.S. Kad je dotična u pitanju, danas nije došla na posao nije joj dobro, pozlilo joj je jučer, nije sad da se veselim tome, ali kako sam čula nije očekivala takvu reakciju od mene.

O autoru vesnam1

pitaj što te zanima
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

16 odgovora na Dvijetisućepetsto i malo više razloga…

  1. Adrijana napisao:

    Dobro jutroooo…Ja ne idem na Misu…idem napraviti unos o izložbi cvijeća…pa na ročkas u Samobor….heheheheh

  2. ria napisao:

    Dobro jutro! Odoh na Misu…

  3. kimi napisao:

    Svim svoim prijateljicama želim prijatan vikend….evo ja čekam muža da dođe sa posla pa idemo u vikendicu…Pusa svima….

  4. Vesna napisao:

    amo kolektivni razlaz ha ha ha

  5. ria napisao:

    Idem strpati još jednu mašinu veša (joj, jadna ti!), a onda kada se moj vrati iz 1., onda će pokositi travu, možda Ruža (ujna) i ja krknemo to pile za sutra, moram i u trgovinu i do mame…. i zamutiti palačnike dok dođe ova moja… Zapravo, koju mater još sjedim pred kompjuterom? Jurim! Uživaj u vikendu!!

  6. Adrijana napisao:

    Uživaj….!!!!

  7. Vesna napisao:

    o da i te kako nezahvali i neznaju cijeniti posao…na zabole me više jedna stvar za njeno mišljenje, ja znam svoje, a da ima Boga i pravde ima..ili kako bi Đole rekao "neko to od gore vidi sve"Ma uživajte vi meni u ovom prekrasnom sunčanom vikendu skupa smnom, i vannn na sunce, evo ja sam obučena i u niskom startu, spremna za pokret ,-)))

  8. ria napisao:

    Ma nije toliko da se čude. to je samo prva rekcija, od šoka. Poslije stanu bijesniti i srati u smislu: "Nezahvalni radnici, šta bi oni, a dalo im se… i to… i to.." Nikada ne kažu da su sebi ugrabili 10x više, niti razmišljaju na svaku sitnicu što se radniku dalo što su sve uzeli. Ma… Samo ću se nasekirati. Ima Boga, ima i pravde.A to sam rekla i ja svom poslovođi, znaš, još onda davno. Rekao je: Ima još radnika! A ja sam odgovorila: Ima, naravno da ima. Biro vam je u onom smjeru, a sad vama puno sreće da nađete budalu koju ćete uspjeti obučiti usred sezone da radi brzinom kao ja i da radi 12h za ovih 2.300 kn! Samo se ucrvenio i odmarširao.

  9. Never napisao:

    kada sam napisala ona , mislila sam na šeficu……

  10. edisa napisao:

    nikome od njih nije lako kad izgube radnika , ali ništa ne rade da bi ga zadržali nego upravo suprotno i onda se čude ….posle se pitaš kako si i jedan jedini dan izdržala tudobro jutro

  11. Vesna napisao:

    Rekao je a ćemo i bez tih novaca preživjeti, nekadaa smo uspjeli a uspjet ćemo opet, a i vidio je kakvog sam raspoloženja u zadnje vrijeme i koliko se živciram tako da je znao čim ja tako krenem da je samo pitanje vremena. Kimi to dalje više nije moj problem koga će naći i koga će uvoditi u posaodobro jutro

  12. kimi napisao:

    Financije su jako težak i odgovoran posao,ako ste kao ekipa i ti pojedinac dobro surađivali,mislim da če se to sve sleči,jer nije ni lako nači dobrog službenika i uvoditi ga u posao…..

  13. Never napisao:

    Zaista hrabro , svaka čast…ima ona dva mjeseca da dobro promisli o svom postupku…..

  14. ria napisao:

    Bravo! Je, puno ljudi radi za 3.500 kn, ali to su takvi poslovi. Ja osobno nemam blage veze kako se plaće inače kreću u tom tvom financijskom sektoru, ali ako ti znaš da možeš raditi za istu svotu negdje dalje, što ne bi? Ionako nije sve u plaći, nego u tom tvom nezadovoljstvu kojeg si osjećala već dugo vremena, a sigurno nije ni zbog čega.Ali sad stvarno – što ti je muž rekao?

  15. Vesna napisao:

    dobrano me je skresala zato sam tako i napravila, bez nekog prevelikog razmišljanja… nek ona razmišljaŽivjelaaaaaa !!!!!!!!! ;-))))))

  16. Adrijana napisao:

    …lijepo je to bome grospička skresala….živjela recesija…ha ha ha…a i ti si nju bome dobrano sredila….udarac na pravo mjesto….svaka čast….

Odgovori

